Tipy a triky
V dokumentácii podpory systému SuperSaaS nájdete popis väčšiny funkcií pre nastavenie on-line rezervačného rozvrhu. Táto sekcia sa zameriava na niektoré špeciálne funkcie, ktoré zefektívnia vašu prácu. Tu popísané tipy a triky dodajú rezervačnému rozvrhu ďalšiu cennú funkcionalitu:
- Vytváranie vlastných rozbaľovacích ponúk, ktoré je možné použiť v detailoch rezervácie
- Efektívnejšia práca s opakovanými rezerváciami
- Použitie poľa pre dohľad pre ukladanie dodatočných údajov
- Zapnutie niektorých skrytých funkcií pomocou URL rozšírení
- Prispôsobenie potvrdenia e-mailom a zobrazených správ pomocou vložených premenných
- Prepojenie s inými webmi pomocou služieb Zapier alebo Make
Vytváranie vlastných rozbaľovacích ponúk, ktoré je možné použiť v detailoch rezervácie
Prispôsobiteľné pole rezervácií v záložke Spracovať v sekcii Nastavenia je možné použiť na vytvorenie rozbaľovacích ponúk, ktoré potom používateľovi počas rezervačného procesu ponúknu niekoľko možností. Rovnako tieto rozbaľovacie ponuky môžete použiť na ponúkanie spoplatnených voliteľných alebo nadštandardných služieb. To je možné dosiahnuť v kombinácii s pravidlami oceňovania. Ak potrebujete viac ako dve rozbaľovacie ponuky, vytvorte si vlastný formulár, ktorý následne môžete do procesu rezervácie integrovať.
Vytvorenie základnej rozbaľovacej ponuky
- Na stránke Nastavenia kliknite na záložku Spracovať. Posledné dve polia pre rezerváciu je možné použiť pre vytvorenie rozbaľovacích ponúk. Kliknite na odkaz „Upraviť“.
- Rozbaľovaciu ponuku pomenujte a vyberte, či sa jedná o položku, ktorá bude pre používateľov povinná alebo voliteľná. Potom vložte všetky možnosti, ktoré sa majú používateľovi zobraziť. Ak chcete, aby to, čo používateľ zvolí, ovplyvnilo cenu podľa pravidiel oceňovania, môžete tu tiež špecifikovať dodatočnú cenu. Napríklad je možné systém nastaviť tak, aby každý pondelok automaticky pripočítal zľavu. Zmeny uložte.
- Teraz sa táto rozbaľovacia ponuka bude zobrazovať v okne pre vytvorenie novej rezervácie.
Pridanie ceny k voľbám rozbaľovacej ponuky
Pri každej z položiek rozbaľovacieho menu v rezervačnom rozvrhu je dôležité špecifikovať cenu. Po dokončení nasledujúceho postupu budete môcť cenu pri položkách skryť tak, že ju obalíte do znakov [ ]. Potom cena nebude pre používateľov v okamihu výberu z možností viditeľná, bude však zahrnutá do kalkulácie ceny v okne pre vytvorenie novej rezervácie.
- Prejdite do záložky Zdroje. Vyberte možnosť, že cena „Závisí na dátume, dĺžke alebo zdroji“ Kliknite na „Uložiť zmeny“.
- Kliknite na „Nastaviť ceny“ V predvolenom nastavení sú pravidlá oceňovania nastavené na určitú základnú cenu za každú rezerváciu. Stačí teda vybrať možnosť „Pripočítať hodnotu poľa“, ktorá jednoducho pripisuje ceny, ktoré ste špecifikovali pre každú položku rozbaľovacej ponuky, k základnej cene za rezerváciu. Kliknite na „Uložiť zmeny“.
- Vyskúšajte všetky kombinácie rozbaľovacích ponúk a skontrolujte, že sa cena počíta správne.
- Ak používate systém s flexibilnou dobou rezervácií, bude pre vás pravdepodobne lepšie namiesto pevnej sadzby za rezerváciu účtovať hodinovú sadzbu. Ak nechcete dodatočnú cenu z položky rozbaľovacej ponuky pripočítať ku každej hodine rezervácie, vyberte radšej položku „Pridať položku k cene celkom“. Kliknite na „Uložiť zmeny“.
- Toto nastavenie môžete vyskúšať zmenou dĺžky rezervácie a zvolením rôznych možností v rozbaľovacej ponuke.
- Ak je pri pridávaní novej rezervácie do rezervačného rozvrhu vybraná možnosť z rozbaľovacej ponuky, cena sa podľa toho upraví.
Efektívnejšia práca s opakovanými rezerváciami
Ak svojim používateľom povolíte opakujúce sa rezervácie, nie je potrebné vytvárať rezervácie zvlášť. V rezervačnom rozvrhu budete mať možnosť vytvárať radu slotov naraz.
- Na stránke Nastavenia kliknite na záložku Spracovať. Vyberte možnosť „Pridať do dialógového okna pre novú rezerváciu možnosť pre opakovanie rezervácie“ a uložte zmeny.
- Prejdite na rozvrh (cez Použiť) a vytvorte novú rezerváciu. Objaví sa vám voľba pre opakovanie rezervácie každý deň, týždeň, dvakrát týždenne a mesačne podľa dňa v týždni alebo dátumu.
- Ak sa jedná o kapacitný rozvrh, táto voľba sa vám objaví, keď v rozvrhu vytvoríte nový slot. Opakovanie slotu systém chápe ako sériu slotov. V kapacitných rozvrhoch nájdete na záložke Spracovať ďalšiu možnosť, ktorá zabezpečí, aby sa používatelia mohli prihlasovať iba na celé série slotov, ale nie na jednotlivé sloty.
Systém neumožňuje viac ako 52 opakovaní slotu alebo rezervácie. Toto obmedzenie sa uplatňuje kvôli tomu, aby používatelia nemohli vytvárať nekonečné série rezervácií, a spôsobiť tak, že prekročíte limit rezervácií vo svojej tarife. Ďalej tiež ak niekto vytvorí veľa rezervácií omylom, nemusíte celú sériu mazať jednu po druhej.
Viac ako 52 opakovaní môžu používatelia dosiahnuť jednoducho tak, že upravia poslednú rezerváciu série a nastavia ju opäť ako opakujúcu sa. Ako administrátor môžete podobne opakovať sloty, stačí nájsť posledný slot v sérii, kliknúť na „Upraviť“ a objaví sa vám voľba pre opakovanie.
Použitie poľa pre dohľad pre ukladanie dodatočných údajov
Pole pre dohľad možno použiť na ukladanie dodatočných údajov o používateľoch – napríklad ich číslo člena alebo koľkokrát neprišli na stretnutie. Pole pre dohľad môže byť pre registrovaných či neregistrovaných používateľov viditeľné, alebo neviditeľné.
- Pole pre dohľad je možné povoliť na stránke Nastavenia prístupu napravo v ovládacom paneli. Pole pomenujte, vyberte, či má byť schované alebo viditeľné, a nakoniec uložte zmeny.
- Pole sa teraz bude zobrazovať pre každého používateľa v jeho detailoch, ktoré nájdete na stránke Používateľ správa napravo v ovládacom paneli. Pri registrovaných užívateľov ho bude tiež vidieť v rezerváciách.
Pole pre dohľad môžete tiež používať pre ponúknutie zľavy konkrétnemu zákazníkovi. Ak napríklad do poľa pre dohľad zadáte „−10%“, bude tomuto zákazníkovi pri platbách uskutočnených cez tento web na stránke pre platbu automaticky odpočítaná zľava 10 %.
Zapnutie niektorých skrytých funkcií pomocou URL rozšírení
Okrem nastavení na záložke Vzhľad existuje niekoľko „parametrov pre URL“, ktoré vedia vynútiť, aby bolo automaticky nastavené konkrétne zobrazenie. Tieto možnosti môžete napríklad použiť na to, aby namiesto bežného zobrazenia bolo automaticky zobrazené pop-up okno pre novú rezerváciu alebo napríklad pre zobrazenie určitého dátumu.
Parameter | Význam |
---|---|
year=x, month=x, | Posunie zobrazenie na rok, mesiac, týždeň alebo deň s číslom x. Môžete tiež kombinovať, napr.: https://supersaas.com/schedule/Christmas?day=25&month=12 . Pri vynechaní roka alebo dňa bude automaticky nastavený aktuálny rok alebo aktuálny deň. |
today=true | Presunie zobrazenie na dnešný dátum, môže to prísť vhod, ak je počiatočný dátum automaticky posunutý kvôli iným nastaveniam. |
view=x | Vynúti zobrazenie x, kde x môže byť „month“ (mesačné), „week“ (týždenné), „day“ (denné), „free“ (voľný čas) alebo „agenda“ (agenda). Pamätajte na to, že používateľ musí mať právo zobrazenie používať, to je možné nastaviť v sekcii Vzhľad). |
view=new | Zobraziť dialóg pre vytvorenie rezervácie ako webovú stránku. Toto je užitočné pre vytvorenie priameho odkazu (priame presmerovanie používateľa), napríklad na stránku pre zápis do určitej triedy. |
lang=x | Vynútiť jazyk x, kde x je štandardný kód jazyka alebo krajiny podľa štandardov ISO. |
per_page=x | V zobrazeniach, v ktorých je zoznam, tento parameter zmení počet viditeľných položiek z počiatočnej hodnoty, ktorá je 10. |
per_slot=x | V kapacitných rozvrhoch tento parameter nastavuje počet položiek zobrazených v pop-up okne. |
refresh=x | Bude každých x sekúnd kontrolovať, či na serveri nedošlo k zmenám. Pokiaľ dôjde k zmene, bude obrazovka obnovená. Používajte prosím aspoň päťminútové intervaly (x ≥ 300). |
dir=v, dir=h | V mesačnom zobrazení môžete vynútiť, aby sa vykresľovalo vertikálne alebo horizontálne. |
name=x, password=x | Môže byť použité pre predvyplnenie prihlasovacieho mena a/alebo hesla na prihlasovacej obrazovke. |
color=x | Pri kapacitných rozvrhoch nastaví zobrazenie slotov farbou určenou parametrom (modrá je 0, červená je 1 atď.). |
per_page=20 | Pri kapacitných rozvrhoch zvýši počet riadkov, ktoré se zobrazia v pop-up okne pri slote. |
d.supersaas.com | Ak v odkaze na rozvrh použijete namiesto www.supersaas.com adresu d.supersaas.com, bude vynútené zobrazenie verzie pre počítač aj na mobilných zariadeniach a tabletoch. |
m.supersaas.com | Ak v odkaze na rozvrh použijete namiesto www.supersaas.com adresu m.supersaas.com, bude vynútené zobrazenie verzie pre mobilné zariadenia aj na počítačoch. |
Pre použitie týchto parametrov musíte najskôr pridať na koniec URL adresy rozvrhu otáznik* (?), za neho pridajte názov parametra a jeho hodnotu. Ak chcete použiť viac parametrov naraz, môžete ich reťaziť pridaním znaku ampersand (&) medzi každý pár parametrov.
Príklad s jedným parametrom:
https://www.supersaas.com/schedule/your_name/your_schedule?month=10
Príklad s viacerými parametrami:
https://www.supersaas.com/schedule/your_name/your_schedule?year=2025&month=10&lang=de
Prispôsobenie potvrdenia e-mailom a zobrazených správ pomocou vložených premenných
E-mailové správy je možné upraviť pomocou funkcie pre vkladanie premenných. Premenné sú textové reťazce, ktoré systém pri generovaní správy automaticky nahradí niečím iným. Premenné je možné vkladať na záložke Vzhľad na stránke Nastavenia.
Štandardný potvrdzovací e-mail je možné upraviť kódom „$if
created“ (znamená „vytvorené“). Je podporovaných niekoľko automaticky generovaných správ, ktoré možno takto upraviť: „changed“ (upravené), „deleted“ (odstránené), „approved“ (schválené), „refunded“ (vykonaná refundácia), „placed_on_the_waiting_list“ (umiestnené na čakaciu listinu), „changed_on_the_waiting_list“ (zmenené na čakacej listine), „removed_from_the_waiting_list“ (odstránené z čakacej listiny) alebo „placed“ (zaradené, znamená, že bol používateľ presunutý z čakacej listiny a teraz má potvrdenú rezerváciu).
Pomocou „$replace“ si môžete všetky texty prispôsobiť. V takom prípade budete musieť pre definíciu obsahu všetkých potvrdzujúcich správ použiť príkaz $if
.
Tu sú niektoré premenné, ktoré sa bežne v e-mailoch používajú:
Premenná… | …bude nahradená za |
---|---|
$name | Meno osoby, ktoré je e-mail adresovaný, ak je k dispozícii |
$dear | Zmení sa na „Vážený $name ,“ – pokiaľ je vyplnená premenná $name |
$subject | Zvyšok tohto riadku bude použitý ako predmet e-mailu a môže obsahovať iné premenné |
$action | Obsahuje názov akcie, ktorá e-mail vyvolala. Napríklad: „Vaša rezervácia bola $action“ sa zmení na „Vaša rezervácia bola vytvorená“ |
$details | Obsahuje detailné informácie o rezervácii, napríklad čas a miesto |
$replace | Vymaže všetok text generovaný systémom, použije sa iba váš text |
$modurl | Odkaz, ktorý obsahuje token umožňujúci zmenu rezervácie bez nutnosti sa prihlasovať |
$ical | Rezervácia bude pripojená k upozorneniu v súbore formátu iCalendar |
$form | Ak je k aktuálnemu objektu priložený formulár, bude formulár priložený ako súbor HTML |
Úplný prehľad všetkých možností automatického textu je k dispozícii v postupe pre úpravu vzhľadu.
Premenné pre zobrazené správy
Dynamické správy je možné taktiež použiť pre správy, ktoré sú zobrazené na obrazovke, napríklad správa nad rozvrhom, obrazovka pomocníka a prihlasovacia obrazovka. Premenné v zobrazených správach môžete používať v sekcii Nastavenia v záložke Vzhľad.
Tu sú niektoré premenné, ktoré sa pre zobrazené správy zvyčajne používajú:
Premenná… | bude nahradená za |
---|---|
$name | Vypíše celé meno prihláseného používateľa, ak je meno k dispozícii |
$credit | Vypíše výšku kreditu práve prihláseného používateľa |
$shop | Vytvorí odkaz na váš obchod, napríklad môžete napísať: „Pred rezerváciou si prosím nakúpte kredity v $shop “ |
$agenda | Vytvorí odkaz na stránku, ktorá obsahuje všetky rezervácie v tomto účte. Premenná je funkčná len pri prihlásení ako používateľ |
Za určitých preddefinovaných okolností je možné pre zobrazené správy použiť aj konštrukt$if
.
Správy je možné zobrazovať v závislosti na jazyku, ktorý si používateľ nastavil. Podmienka za slovom „$if“ môže obsahovať kód jazyka, napríklad EN (pre angličtinu) alebo DE (pre nemčinu). Napríklad:
$if EN {Good morning $login}
$if DE {Guten Morgen $login}
Konštrukt $if
je možné taktiež použiť pre zobrazenie rôznych správ v závislosti na tom, či je návštevník prihlásený alebo nie. Napríklad:
$if out {Please sign in first or create an account if you don't have one}
$if user {Welcome back $login!}
Úplný prehľad spôsobov použitia $if
nájdete v návode pre úpravu vzhľadu.
Prepojenie s inými webmi pomocou služieb Zapier alebo Make
Účet SuperSaaS je možné prepojiť s množstvom webov pomocou služieb Zapier alebo Make. Tieto on-line služby umožňujú automatické spustenie akcie v inej aplikácii alebo na inom webe, akonáhle v rozvrhu rezervácií SuperSaaS nastane určitá vec.
Obvyklé použitia sú napríklad:
- Pridávanie nových používateľov do zoznamu príjemcov v službe MailChimp
- Prepojenie rozvrhu s nástrojom pre správu projektov, napríklad ProjectManager.com
- Vytvorenie faktúry v QuickBooks pri pridaní novej rezervácie
- Vytvorenie riadku v zošite na Google Docs pre každú rezerváciu a následné vytvorenie vlastnej logiky
- Odoslanie push notifikácie do iPhonu alebo Androidu pomocou služby Pushover.net, čím sa možno vyhnúť obmedzeniam SMS správ a zároveň je lacnejšia.
- Viac príkladov nájdete na stránkach služieb Zapier alebo Make
Pretože služby Zapier aj Make dokážu spúšťacie udalosti filtrovať, je možné vytvárať aj veľmi komplexné procesy. Môžete napríklad správou požiadať vedenie o odsúhlasenie rezervácií, ktoré vytvoril nový používateľ a zároveň majú hodnotu viac ako 100 eur. Môžete takto vytvárať logiku, ktorá je na mieru vášmu podnikaniu.
Vytvorenie účtu v službe Zapier a Make je zadarmo a obe služby obsahujú bezplatnú tarifu pre drobných používateľov, rovnako ako SuperSaaS.