Podpora
Dokumentácia

Kombinovanie rozvrhov

Jednou z najvýkonnejších funkcií SuperSaaS je schopnosť kombinovať viaceré kalendáre a vytvárať tak zložité plánovacie scenáre. Napríklad:

Rozvrhy služieb môžu používať rozvrhy zdrojov

Z troch typov rozvrhov v SuperSaaS je typ rozvrhu „servisný“ jediný, ktorý môže byť prepojený s inými rozvrhmi, a môže byť prepojený len s rozvrhmi typu „zdroj“. (Táto schopnosť má nevýhodu v tom, že na rozvrhu služieb nemôžete vytvárať opakujúce sa stretnutia alebo stretnutia s premenlivou dĺžkou.)

Pre jednu rezerváciu je potrebných viacero zdrojov

Služba často vyžaduje, aby boli k dispozícii jeden alebo viacero zdrojov. Napríklad služba „masáž“ by mohla vyžadovať, aby bol k dispozícii zdroj „terapeut“. A služba „Zasadacia miestnosť s projektorom“ by mohla vyžadovať, aby boli k dispozícii ako jedna zasadacia miestnosť, tak aj jeden projektor. Pri výpočte dostupnosti by systém musel zabezpečiť, aby všetky požadované zdroje boli k dispozícii. Aby to fungovalo, vytvoríte jeden alebo viacero rozvrhov typu zdroj, na ktorých služba závisí. Môžete to urobiť pred vytvorením rozvrhu služieb alebo až potom. Potom môžete prepojiť rozvrh zdrojov na stránke Nastavenie > Služby v rozvrhu služieb.

Všetky zdroje možno umiestniť do jedného rozvrhu zdrojov, alebo ich môžete rozdeliť do samostatných rozvrhov. Vo všeobecnosti platí, že ak máte zameniteľné zdroje (napríklad máte viacero miestností a služba môže byť poskytnutá v ktorejkoľvek z nich), je najlepšie ich umiestniť do rovnakého rozvrhu zdrojov.

Viacero zdrojov je kombinovaných pre jednu rezerváciu
Pre jednu rezerváciu je potrebných viacero zdrojov

Obsadenie jedného zdroja uvoľní iný

Môžete potrebovať zladiť dva (alebo viacero) zdrojov. Napríklad chcete, aby bol zákazník spojený s predajcom. Pre veľtrh by ste mohli požiadať predajný tím, aby sa prihlásil na jeden rozvrh, čo by otvorilo dostupné miesto na inom rozvrhu, ktoré si zákazníci môžu rezervovať. Ďalšou možnosťou by bolo požiadať predajný tím, aby vytvoril rozvrh zdrojov v SuperSaaS, ktorý by odrážal ich dostupnosť, a potom požiadať zákazníkov, aby si tam rezervovali, ale to by vyžadovalo oveľa viac úsilia od predajného tímu.

Zvyčajne je služba dostupná iba vtedy, keď sú všetky pripojené zdroje dostupné. A keď je služba rezervovaná, všetky pripojené zdroje sú označené ako obsadené. Ak však nastavíte službu, môžete kliknúť na tlačidlo ⊗ obsadené a potom kliknúť na tlačidlo vedľa zdroja a tým túto logiku invertovať. Služba bude potom dostupná iba vtedy, keď je zdroj obsadený. Rezervácia tejto služby nemá vplyv na zdroj označený ako „obsadený“. Preto by ste chceli zabrániť tomu, aby bola služba rezervovaná viackrát, napríklad aj pripojením bežného zdroja okrem „obsadeného“ zdroja.

Rezervácia na jednom kalendári vytvára dostupnosť na inom
Rezervácia na jednom kalendári vytvára dostupnosť na inom

Zoskupené zdroje, prezentované ako jedna entita

Môže byť nepohodlné alebo nežiaduce, aby používateľ vyberal z niekoľkých podobných zdrojov. Napríklad by ste nechceli, aby si kandidát vyberal zo zoznamu osôb pre pohovor, ale radšej by ste pridelili prvú dostupnú, alebo jednu náhodne.

Keď pripojíte službu k rozvrhu zdrojov s viacerými zdrojmi, uvidíte možnosť pripojenia k « Ktorýkoľvek z … » zdrojov. Môžete tiež kombinovať zdroje naprieč rozvrhmi kliknutím na tlačidlo alebo. Na stránke Nastavenie > Služby v rozvrhu služieb môžete nájsť možnosť Ak sú k dispozícii viaceré zdroje:. Máte možnosť nechať používateľa vybrať, vybrať zdroj náhodne, alebo priradiť prvý dostupný v poradí uvedenom na rozvrhu.

Zoskupené zdroje v jednom rozvrhu
Viacero zdrojov možno prezentovať ako jednu entitu

Je tiež možné kombinovať zoskupené zdroje s viacerými zdrojmi pre jednu rezerváciu, ako je vysvetlené vyššie. Príkladom by bola skupinová rezervácia na výlet, ktorá potrebuje 5 bicyklov a jedného sprievodcu, kde nezáleží na tom, ktorý sprievodca alebo ktoré konkrétne bicykle budú vybrané z skladu. Jednoducho niekoľkokrát vyberte možnosť « Ktorýkoľvek z … ».

Jeden zdroj, prezentovaný ako viacero entít

Možno budete chcieť prezentovať rôzne rozvrhy rôznym skupinám používateľov, pričom zabezpečíte, aby nebol prekročený celkový počet zdrojov. Príkladom by bol konzultant, ktorý pracuje na viacerých miestach a chce poskytnúť rozvrh prispôsobený každej lokalite. Každé miesto by mohlo mať inú cenu, iné služby a iné otváracie hodiny.

V tomto prípade by ste vytvorili rozvrh zdrojov ako základ a potom vytvorili jeden alebo viacero rozvrhov služieb, ktoré by sa pripojili k tomu istému rozvrhu zdrojov. Môžete definovať skupiny používateľov, aby ste zabezpečili, že používatelia určení pre jeden rozvrh neskončia na inom.

Jeden zdroj prezentovaný vo viacerých rozvrhoch
Jeden zdroj možno prezentovať vo viacerých rozvrhoch

Kombinujte rozvrhy do jedného zobrazenia

Niekedy potrebujete väčšiu flexibilitu, než akú ponúka nastavenie jedného rozvrhu. Kombinovanie rozvrhov môže poskytnúť riešenie. Napríklad môžete mať scenár, kedy počas víkendov potrebujete odlišný časový odstup ako cez pracovné dni, pretože doba cestovania je počas víkendov iná. Alebo chcete, aby limit na používateľa bol v piatok iný, aby bolo viac ľudí motivovaných rezervovať si termín práve na tento deň.

V tomto prípade by ste vytvorili dva (alebo viacero) rozvrhov typu zdroj, nazvime ich „Pracovný deň“ a „Víkend“ a na každý z nich aplikovali rôzne obmedzenia. Potom vytvoríte rozvrh typu „servis“ a definujete službu tak, aby závisela na „Pracovný deň“ alebo „Víkend“. Výsledkom bude logická kombinácia nastavení na každom rozvrhu. Ďalšie podrobnosti o tom, ako rozvrhy spolupracujú, nájdete v ďalšej časti.

Kombinovanie rozvrhov do jedného zobrazenia
Rozvrhy možno kombinovať do jedného zobrazenia

Ako rozvrhy spolupracujú

Keď systém kontroluje dostupnosť, berie do úvahy, či existujú konfliktné schôdzky pre niektorý z požadovaných zdrojov, samozrejme. Existuje však mnoho ďalších obmedzení plánovania, ktoré môžete nakonfigurovať:
  • Otváracie hodiny
  • Špeciálne dni ako sú sviatky
  • Obmedzenie, ako dlho dopredu možno rezerváciu vykonať
  • Obmedzenie počtu rezervácií za časové obdobie alebo celkom
  • Zabezpečenie synchronizácie s kalendárom Google alebo Outlook

Časové obdobie je dostupné len vtedy, ak spĺňa všetky tieto obmedzenia, vrátane obmedzení pre každý zdroj, na ktorom služba závisí.

Na stránke Dohľad, na karte Otváracie hodiny, nájdete sekciu o tom, ako sa uplatňujú informácie o dostupnosti. Ak tam vypnete obmedzenie, bude tiež ignorované v závislých službách. Zahŕňa možnosť Umožniť superužívateľom a administrátorovi ignorovať všetky časové obmedzenia a otváracie hodiny. Táto možnosť môže byť pri práci s rozvrhom užitočná, ale môže sťažiť pochopenie toho, čo používatelia uvidia, preto odporúčame túto možnosť pri nastavovaní vypnúť.

Pre zdroje označené ako ⊗ „dostupné pri obsadení“ sú všetky obmedzenia, otváracie hodiny a ďalšie obmedzenia dostupnosti ignorované. Jediná vec, ktorá ovplyvňuje dostupnosť služby, sú časové obdobia obsadené schôdzkami na týchto zdrojoch.

Všetky ostatné nastavenia na rozvrhu sa vzťahujú iba na rezervácie vykonané na tomto konkrétnom rozvrhu. Napríklad je odoslaná iba jedna e-mailová pripomienka, ako je definované nastavením potvrdenia na rozvrhu, kde používateľ vytvoril rezerváciu. Tiež sa vzťahujú len cena a platobné nastavenia na rozvrhu, kde bola schôdzka rezervovaná.

Je tiež dôležité pochopiť terminológiu A a ALEBO v definícii služby. Napríklad ak je Rozvrh A dostupný o 9:00 a 10:00 a Rozvrh B je dostupný o 10:00 a 11:00, potom služba, ktorá závisí na Rozvrhu A A Rozvrhu B, bude dostupná iba o 10:00. Kdežto ak služba závisí na Rozvrhu A ALEBO Rozvrhu B, potom bude dostupná o 9:00, 10:00 a 11:00.

A ALEBO Logické A/ALEBO
Kombinovanie dostupnosti pomocou „Logického A“ a „Logického ALEBO“

Spúšťanie upozornení v závislých rozvrhoch

Na stránke Nastavenie > Proces v rozvrhu služieb môžete uviesť, či by schôdzka mala tiež spustiť upozornenia a webhooks na akomkoľvek pripojenom rozvrhu. Ak schôdzka ovplyvňuje viacero rozvrhov, bude odoslaný jeden ďalší e-mail pre každý ovplyvnený rozvrh a jeden webhook pre každý ovplyvnený zdroj. Takže schôdzka na výlet, ktorá rezervuje Bicykel 1, Bicykel 2 a Bicykel 3, môže spustiť e-mail a webhook v rozvrhu pre výlet, a potom ešte jeden e-mail a tri ďalšie webhooks v rozvrhu pre bicykle.

Ak zmena v rozvrhu služieb presunie schôdzku z jedného rozvrhu na iný, je odoslaná iba jedna aktualizácia pre nový rozvrh. Nespôsobí to odoslanie e-mailu alebo webhooku na rozvrhu, kde bol zdroj odstránený.

```